Sunday, February 04, 2007




22 Comments:

At 7:20 AM, Blogger BESTEFARS BLOG said...

Hei Maria!

Det er koselig å se deg på bloggen igjen. Du kler hatt og det nydelige, litt slørete Marlene Dietrich blikket.

Fint at du har så mange greie venner. Han tassen i stolen der ser virkelig gøyal ut, som dt lyser skøyeraktighet og vitalitet av han!

Det er jo ikke helt i tåka å tenke på læreryrket. Du har jo praksis i å behandle unger fra din egen barndoms og ungdomstid som Storesøster for den gutteflokken.

Og det å lære opp småbrødre til å bli idrettsgutter, og å kunne filleriste dem når de ikke oppfører seg.
Jeg har sett deg i farta med å holde Paul godt fast i nakken mens han vræla. Du egner deg bra, for du kar også omsorgen og kjærligheten. Unger, enten de er småbrødre eller ikke, trenger noen til å være både faste, inspirerende og gode med dem.

Du har det strevsomt med både jobb og skole. Jeg synes du er flink og har framdrift. Og du er sannelig ikke uten miljø og venner.

Jeg håper vi får se deg igjen snart Maria.

Det er så lenge siden nå!
Ha det godt!!!!

 
At 7:22 AM, Blogger BESTEFARS BLOG said...

Correctiones:

dt lyser = det lyser
kar også = har også

 
At 12:14 PM, Blogger tvangslitterær said...

Blir det lærerskolen i Sogndal? (Og en sogndøl?)

 
At 10:43 AM, Blogger maria said...

bare sånn for at ting ikke skal misforståas så er det bare en veldig god kompis som jeg bor m som er utrulig arti altså... ikke at det var gutten min altså:) men vi er en gjeng som lager veldig liv og han er en av de som lager mest. hehe

jeg tviler egentlig på at det blir noe lærerskole på meg men altså når man er i tvil så er det alltid litt sånn at man vurderer alt!!!

og sånn forresten så hadde jeg det fantastisk bra på cato-senteret og lærte veldig masse!

har faktisk tenkt å søke sommerjobb der til sommeren:)

 
At 12:38 PM, Blogger tvangslitterær said...

Kjekt. Jeg måtte bare spørre da vet du. Hadde visst ikke lest posten nedenfor heller.
Fint at du trives i Sogndal. Som du kanskje har hørt har vi flyttet tilbake til østlandet.
Her er det skikkelig vinter. Nå venter jeg bare på skiene mine. (Tore driver å kjører en diger tilhenger med flyttelass over fjellet.)
Rett bak huset begynner Finnskogen. Så det burde være bra med turmuligheter. Finnskog-leden er en gammel vandresti i grensen mellom Norge og Sverige, 240km lang, så det blir vel i meste laget for tanta di, selv om hun er glad i å gå i skogen på ski.
Spent på hva du finner på å ta av skole videre. Det er mange muligheter...

 
At 8:28 AM, Blogger BESTEFARS BLOG said...

Cato senteret er vel der alle Catolikkene er?

 
At 3:16 AM, Blogger tvangslitterær said...

Gleder meg til å treffe deg igjen på Knutson-treffet til sommeren. Kanskje det går ann å organisere felles avreise fra Bergen for Vestlands-Knutsonene?

 
At 2:19 PM, Blogger maria said...

det kan nok hende det går ann... veit ikke om jeg er ikke om jeg er her i sommer. men trur at det nok er raskere for meg å bare ta bussen direkte fra sogndal.... men det er jo lenge igjen til den tid:)

 
At 2:10 PM, Blogger Onkel Doffen said...

Cato senteret, ja. Der rota jeg meg vekk for en måned siden. Trodde ikke det var mulig å rote meg bort i lille Son, men joda.
Neste gang jeg skal til Son blir det med GPS!

Gleder meg til å se deg igjen, Mia.
Blir du i Son i sommer håper jeg vi får sett litt til deg.

 
At 3:41 PM, Blogger BESTEFARS BLOG said...

Welcome to the great international Knutson tribal festival in the end of June, dear Mia!

Bring along your drums and rattles.
And remember: It is Full Moon at that time. So we shall all rejoice and howl to the moon and dance around the camp fire.

If you bring along a mate, please warn him that Knutsons may become rather erratic under the full moon.

 
At 1:58 PM, Blogger BESTEFARS BLOG said...

Ikke bry deg om Bestemor Maria.
Hun er bare misunnelig når hun ser den kompisen din.

Bestemor er jo fullstendig låst fast med denne gamle gubben og får ikke boltret seg i selskapslivet sånn hun så sårt trenger til.

Bestefar trives best i gyngestolen, mens Bestemor lengter til Los Angeles og Andesfjellene.

 
At 4:20 PM, Blogger maria said...

hehe, jeg kan godt legge til flere gode kompiser også bestemor, men syntes dette var det morsomste bildet! det er jo greit for deg bestemor som har funnet verdens beste kar... j må nok leite litt lenger:) men gleder meg til å se alle igjen til sommeren. det blir koselig! håper jeg får jobben, men har ikke hørt noe mer, så regner nesten m å bli i sogndal i sommer også

 
At 10:04 AM, Blogger tvangslitterær said...

Hihi. Denne digitale tidsalderen stiller ungdommen foran nye utfordringer. Før i tiden kunne vi vente helt til vi bestemte oss for å ta med typen hjem. Og da hadde de jo ikke noe annet valg enn å hilse høflig på ham.
Nå vil de ha hele gjengen med CV på blogg.
GOD PÅSKE, MARIA.

 
At 8:21 AM, Blogger BESTEFARS BLOG said...

Takk for hederlig omtale av Bestefar Mia!
Jeg skulle ønske at Bestemor var enig meddeg i den beskrivelsen.
Det er nok klokt det du sier, at en bør se seg godt for før en gjør alvor av et forhold. Bestemor og jeg var jo 26 år gamle da vi giftet oss. Og da hadde vi kjent hverandre i ti år og gått i samme klassen i de tre første av de årene.
Men selv om vi nå har vært gift i 48 år, så er det mye vi ikke skjønner av hverandre enda.
Vi ses forhåpentlig snart.
Ta godt vare på deg selv. Du er ei kjekk jente, pen og intelligent og sprek. Vær kostbar! Det har du grunn til!

 
At 2:02 PM, Blogger BESTEFARS BLOG said...

Mia!

Er det sant at du ikke kommer til Knutson festivalen den 31 juni?

Mitt hjerte gråter!
Jeg lengter etter å se deg igjen!
Du blir for fjern, for mystisk.

Du er en av oss.
Enten du vil det eller ei!
Vi trenger deg.
Det gjør i alle fall jeg.

Vi må se deg snart!

 
At 8:39 AM, Blogger ruthknutson said...

Du kommer den 30.juni, ikke sant. Ellers får du juling - av meg. Alle barn og svigere og barnebarn mååååååå være der. Det vil være et forferdelig tap for oss alle om noen manglet. Du må sørge for å få fri fra sommerjobb. Så drar du til Oslo, og tar Hønefossbussen til Botlirud. Der henter vi deg, eller dere, for det kan jo være at flere barnebarn kommer den veien.

 
At 11:15 PM, Blogger Toril said...

Glad i deg, jenta mi! Det er virkelig tak i deg! Du får til så mye, skole, fotball, jobb, venner, hybel... alt mulig! Det gjør en mamma så glad å se at "ungen" er flyvedyktig!

Masse klemmer fra en stolt og glad mamma

 
At 2:18 AM, Blogger ruthknutson said...

Ja, det er sant. Du er skjønn.

 
At 12:15 PM, Blogger BESTEFARS BLOG said...

GOD JUL MARIA!

 
At 12:21 AM, Blogger Toril said...

Gleder meg til vi møtes på familietreffet, Mia!

 
At 4:05 PM, Blogger Onkel Doffen said...

Hei Mia!
Det var inmari hyggelig å treffe deg på familietreffet.
Takk for at du tok deg tid oppi all jobbingen.
Det betydde så mye for oss "gamle" at dere "unge" tok dere tid til oss!
Hilsen "Gamle" Onkel Doffen

 
At 12:33 PM, Blogger ruthknutson said...

Det var nydelig for meg også at du uuuu kom.

 

Post a Comment

<< Home